Clean Sleeping

... vagyis a clean eating nem elég, legyen minden clean

Sziasztok!

2017-ben nagyon elterjedt a Clean Sleeping mozgalom, magyarosítva a Tiszta alvás. Köszönjük Gwyneth Paltrow, hogy még egy alapvető tevékenység elé oda tetted a clean szót. :) Nézzük miről is szólna az új őrület.

Nincs új a nap alatt, hiszen ez a trend azt segítené elő, hogy minél több minőségi alvásban legyen részünk aminek aztán sok hasznos következménye lesz. Például segít a memóriának a jobb működésben, a fogyás felgyorsul, kiegyensúlyozattabbak leszünk.

sleeping-beauty-kern-frost.jpg

Egyszerű, ámde (elvileg) nagyszerű szabályokat kell betartani, hogy a megfelelő célt elérjük:

1. Csökkenteni a koffein bevitelt. A koffeinnek van egy olyan jó tulajdonsága, hogy edzés előtt például nagyon jól felpörgeti az embert és magam is észrevettem, hogy állóképességem megnő, de még 5 órával a fogyasztás után is a bevitt koffein mennyiség fele a szervezetünkben munkálkodik. Így lehet, már nem érzi magát az ember felpörgetve, vagy úgy érzi, hogy jöhetne már a következő kávé, de ez nem így van. Tehát ha valaki (vizsgaidőszakban pl. én ) délután 5-ko még kávét iszik annak a szervezetében 10-kor még munkálkodik a koffein és ez nem segíti elő a pihentető alvást.

 

2. Reggeli után 30 perccel reggelizni kell. A testet így is nagy stressz éri, hogy egész éjszaka nem kap tápanyagot, muníciót így felkelés után muszáj enni. Nos én most bort iszom és vizet prédikálok hiszen én sosem tartoztam a reggelizők csoportjába. Talán az elmúlt 2 hónapban kezdtem el reggelizni, de épp most akarom újra kezdeni a Fastingolást ( erről is lesz majd szó ) és emiatt sem étkezem. Rossz vagyok :) Aki mégis úgy dönt, hogy reggelizik mindenképp magas rost és jó szénhidrátokban gazdag reggelit válasszon. Zabkása mogyoróvajjal gyümölcsökkel, vagy rozskenyeres pannini sonkával zöldségekkel nagyon jó választás, nekem ezek a kedvenceim.

3. Citromos sós víz fogyasztása. Alap szabály a napi minimum 2-3 liter tiszta víz. Nem gyümölcslé szénsavas üdítők hanem a csodás víz. Értékeljük, hogy milyen mennyiségekben rendelkezésünkre áll a tiszta ivó víz, sajnos világunk nem minden lakója mondhatja ezt el. :( Ha már rendelkezésünkre áll igyunk belőle minél többet, hiszen a hidratálás nagyon fontos egy egészséges életmódban.  Na már most a Clean Sleeping mozgalom ezt is tovább fejlesztette. A vízbe citromot kellene facsarni és még sóval is felturbózni. Én eddig is minden napomat egy nagy pohár citromos vízzel kezdtem de a sót még nem mertem bevetni, de kezdem meggyőzve érezni magam. Elvileg minden elfogyasztott vízzel ezt kellene tennünk, viszont szerintem ez extrém, így a napi egy nagy pohár így felturbózva épp elég. A citrom nagyon jó hatással van az emésztésünkre, beindítja, felgyorsítja és a külső szépségnek is nagyon hasznos.

4. 60 perc telefon nélkül. Egyenlőre ezt nem tudom, hogyan iktatom bele az életembe. Lefekvés előtt már nem szabadna 1 órával a telefont nyomkodni, hiszen így folyamatosan behatások érnek minket, az agyunk nem tud lenyugodni és így a pihentető alvástól is búcsúzhatunk. Tekintettel arra, hogy én mint a korom beli társaim eléggé bele vagyok szerelmesedve az internetbe, abba, hogy a barátaimmal folyamatosan tudok beszélgetni nagy kihívás lesz letenni a telefonom,d e megpróbálom. Másik problémám, hogy nem tudok úgy elaludni úgy, hogy ha csend van. Igen, tudom szörnyű. Általában valami sorozatra alszom el ami nagyon egészségtelen. Eddig is tudtam de hátha most megváltozom:)

5. 10 órás alvások. Ez az ami kiárt. Sajnálom ez nem fog menni. Egyetemista vagyok aki a heti 7 napból 7 napon tanul ( nem panaszkodom, én választottam és szeretem ), ezen kívül bulizom, edzem, a barátaimmal és családommal vagyok, takarítok, főzök és nekem is csak napi 24 órám van. A 7 órás alvásokat tudom tartani, ezeket fontosnak is tartom, mert különben az egyetemen teljesítek rosszul de 10 órára nincs időm. :D Sokan vannak így, szóval a hozzáértők azt tanácsolják, hogy ha nem is sikerül miden nap 10 órát aludni, akkor a héten legalább egyszer legyen olyan, hogy az ember ezt a 10 órát beiktatja. 

 

Most adok magamnak 1-2 hetet amikor kipróbálom, hogy milyen tudom-e tartani és, hogy javulni fog-e valamit a közérzetem. A hét végére eléggé kifáradok, így kíváncsi vagyok, hogy lesz-e ebben bármi féle változás. Így leírva nagyon jól néz ki, remélem hatása sem fog elmaradni és buzdítok mindenkit, hogy próbáljátok ki, hiszen az ilyen apró lépések is nagy hatással lehetnek egy jobb és élvezhetőbb élet kialakulásában.

 

Mosolygós napot,

Dóri